Sidor

tisdag 6 maj 2014

Skepp







Idag började jag och min kompis Tamir att göra ett fartyg.
Tills nu har vi fått några problem med att göra skeppets sidor lite spetsiga för att de ska passa skeppets spets. För att lösa problemet tänkte vi att vi ska fila sidorna så att de blir spetsiga. De kommer ta mycket tid men vi får bra resultat med det. Om vi håller på såhär bra länge tror jag att vi kommer bli klara när det är den 1 juni eller den 5 juni. Så det kommer ta jättemycket tid för att bli klar med skeppet. Vi har många delar att tillverka men vi gör det bästa vi kan. 

Det skulle vara bättre om vi hade slöjd mer än en gång i veckan så att alla, till och med jag och Tamir hinner bli klara med sina arbeten och så att vi får göra mer saker. 
Men nu ska vi prata om båten igen. Så här bestämde jag och Tamir att båten ska vara: sidorna ska vara 50 cm. Båtens bak och framdel ska vara 15 cm. Flaggans stolpe ska vara 15 cm. Båtens kedjor ska vara 15 cm långa. Båtens flagga ska vara Iraks flagga och båtens färg ska vara grå.

Abbas 4A